«Aν θέλετε τα παιδιά σας να είναι έξυπνα, διαβάστε τους παραμύθια.
Αν θέλετε τα παιδιά σας να είναι περισσότερο έξυπνα, διαβάστε τους περισσότερα παραμύθια.»
(Άλμπερτ Αϊνστάιν)
Κυριακή 9 Απριλίου 2017
Σελιδοδείκτης
Η παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τη μάθηση στο σχολείο έχει ορισμένα ευεργετικά αποτελέσματα σε σημαντικούς τομείς , για τη γνωστική , την κοινωνική και την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών –αλλά και των εκπαιδευτικών-, για τη μεταφορά της γνώσης και γενικά για την επίτευξη στόχων ανώτερου μαθησιακού επιπέδου, σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος (Ράπτης Α., 2008) καθώς στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο(2011) αντικαθιστούν το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής με στόχο να ενταχθούν στις καθημερινές δραστηριότητες ως εργαλεία διερεύνησης, πειραματισμού, επίλυσης προβλημάτων, διαχείρισης πληροφοριών, ψηφιακού γραμματισμού και ως εποπτικά μέσα διδασκαλίας. Αναλυτικότερα η ψηφιακή τεχνολογία, η οποία αποτελεί πλέον, βασικό στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού, δημιουργεί νέες προκλήσεις και στον εκπαιδευτικό τομέα, δεδομένου ότι εισήγαγε νέους τρόπους μάθησης, πληροφόρησης, επικοινωνίας, εργασίας καθώς και συνεργασίας. Ως διδακτικά και μαθησιακά εργαλεία συνιστούν μια αναγκαιότητα στις εκπαιδευτικές δράσεις (Κυνηγός, 2008). Στο σύγχρονο σχολείο η ψηφιακή τεχνολογία δεν περιορίζεται, απλώς, στον πληροφορικό αλφαβητισμό, αλλά παρέχει δυναμικά εργαλεία και εφαρμογές στήριξης, ενίσχυσης, καθώς και εμπλουτισμού της διδασκαλίας και της μάθησης ( Τζιμογιάννης, 2001). Η εμφάνιση δωρεάν εκπαιδευτικών εργαλείων και εφαρμογών Web 2.0 δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επιλέξει τι αρμόζει στο γνωστικό αντικείμενο που πραγματεύεται και τη διδακτική προσέγγιση που θα ακολουθήσει. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των εφαρμογών , είναι η ενεργή συμμετοχή των χρηστών στο περιεχόμενο της διαδικασίας δημιουργίας (Uslel )
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου